На будь-якій співбесіді Вас попросять коротко презентувати себе. Не потрібно згадувати повну історію свого особистого життя і кар’єри. Зробіть акцент на тому, що може бути важливим для конкретного роботодавця: яка Ваша освіта, досягнення, досвід .
Дотримуйтесь головних правил співбесіди, а саме:
- приходьте вчасно;
- поводьте себе спокійно, впевнено і коректно;
- будьте доброзичливі;
- при знайомстві посміхніться та запам'ятайте ім'я співрозмовника;
- зачекайте на запрошення сісти;
- Вам можуть запропонувати заповнити анкету або пройти тест не відмовляйтесь і не вступайте в суперечку;
- сидіть прямо, тримайте зоровий контакт зі співрозмовником, проявляйте увагу та зацікавленість, інтонація голосу повинна бути привітною та виразною;
- якщо Вам не зрозуміле питання, правильним буде уточнити його;
- відповідайте стисло та по суті. Інформація про Вас повинна бути точною, правдивою та достовірною;
- слухайте, що Вам говорять;
- покажіть своє бажання дізнатись про те, чого Ви не знаєте;
- не треба перебивати роботодавця, щоб вставити своє зауваження;
- не треба показувати свою надмірну зацікавленість, навіть якщо Ви дуже бажаєте зайняти вакансію;
- підготуйте перелік своїх питань до роботодавця.
Найбільш важливо для роботодавця:
- Комунікабельність, відвертість у спілкуванні. Роботодавець оцінить Ваш досвід щодо виступів, уміння брати участь у презентаціях, компетентно і ефективно складати документи. Для нього важливо, щоб Ви могли порозумітися з клієнтами та з колективом організації, а також вміли представити організацію перед клієнтами і партнерами, якщо в цьому буде необхідність.
- Ініціатива. Роботодавець шукає людей, які могли б принести свіжі ідеї в організацію.
- Відповідальність. Чи проводили Ви особисто які-небудь заходи? За що Ви несли відповідальність на Вашій попередній роботі (навчанні)?
- Організаторські здібності.
- Упевненість у своїх силах.
- Енергійність. Чи будете Ви активні в роботі, чи робота для Вас - пасивне виконання покладених обов'язків? Чи згодні Ви, за необхідності, працювати по вихідних, у понаднормовий час?
- Гнучкість. Здібність до самонавчання, здатність швидко орієнтуватися в інформаційному середовищі, пристосовуватися до технологічних, інформаційних, юридичних змін.
- Подолання конфліктних ситуацій.