На будь-якій співбесіді Вас попросять коротко презентувати себе. Не потрібно згадувати повну історію свого особистого життя і кар’єри. Зробіть акцент на тому, що може бути важливим для конкретного роботодавця: яка Ваша освіта, досягнення, досвід .

Дотримуйтесь головних правил співбесіди, а саме:

  • приходьте вчасно;
  • поводьте себе спокійно, впевнено і коректно;
  • будьте доброзичливі;
  • при знайомстві посміхніться та запам'ятайте ім'я співрозмовника;
  • зачекайте на запрошення сісти;
  • Вам можуть запропонувати заповнити анкету або пройти тест не відмовляйтесь і не вступайте в суперечку;
  • сидіть прямо, тримайте зоровий контакт зі співрозмовником, проявляйте увагу та зацікавленість, інтонація голосу повинна бути привітною та виразною;
  • якщо Вам не зрозуміле питання, правильним буде уточнити його;
  • відповідайте стисло та по суті. Інформація про Вас повинна бути точною, правдивою та достовірною;
  • слухайте, що Вам говорять;
  • покажіть своє бажання дізнатись про те, чого Ви не знаєте;
  • не треба перебивати роботодавця, щоб вставити своє зауваження;
  • не треба показувати свою надмірну зацікавленість, навіть якщо Ви дуже бажаєте зайняти вакансію;
  • підготуйте перелік своїх питань до роботодавця.

Найбільш важливо для роботодавця:

  • Комунікабельність, відвертість у спілкуванні. Роботодавець оцінить Ваш досвід щодо виступів, уміння брати участь у презентаціях, компетентно і ефективно складати документи. Для нього важливо, щоб Ви могли порозумітися з клієнтами та з колективом організації, а також вміли представити організацію перед клієнтами і партнерами, якщо в цьому буде необхідність.
  • Ініціатива. Роботодавець шукає людей, які могли б принести свіжі ідеї в організацію.
  • Відповідальність. Чи проводили Ви особисто які-небудь заходи? За що Ви несли відповідальність на Вашій попередній роботі (навчанні)?
  • Організаторські здібності.
  • Упевненість у своїх силах.
  • Енергійність. Чи будете Ви активні в роботі, чи робота для Вас - пасивне виконання покладених обов'язків? Чи згодні Ви, за необхідності, працювати по вихідних, у понаднормовий час?
  • Гнучкість. Здібність до самонавчання, здатність швидко орієнтуватися в інформаційному середовищі, пристосовуватися до технологічних, інформаційних, юридичних змін.
  • Подолання конфліктних ситуацій.