Визначення конкретної цілі. Необхідно отримати досконалу «інформацію про себе». Перш за все, дайте відповідь на питання: «Чи знаю я конкретно, що шукаю? Чи є в мене визначена професійна ціль?» Якщо ви здатні однозначно відповісти на ці питання, то етап «самооцінка та планування кар’єри» можна вважати здоланим.

Пошук вакансій, вивчення ринку праці. Якщо ви вже вирішили, в якій сфері хотіли б працювати, можна переходити до вивчення ринку праці й пошуку підходящих вакансій. Основні канали розповсюдження інформації: періодичні друковані видання, робочі та корпоративні веб-сайти, кадрові агентства та агентства з працевлаштування, дні кар’єри, ярмарки вакансій, виставки, пряме звернення до роботодавця, рідні та знайомі.

Резюме – візитна картка та спосіб самореклами на ринку праці. Резюме є одним із найефективніших інструментів пошуку роботи. Це короткий виклад найважливіших для працедавця фактів вашої біографії, пов’язаних із вашою роботою, навичками та знаннями.