02.07.2019 | 14:26

Сучасна служба зайнятості постійно розвиває та впроваджує нові підходи та сервіси в обслуговуванні клієнтів. Удосконалення сервісів в реформуванні служби зайнятості - це вимоги часу.

Впровадження інституту кар’єрного радника стало досить рішучим кроком у модернізації служби, як конкурентного провайдера послуг на сьогоднішньому ринку праці.

Випробувати новації державної служби зайнятості «на собі» спробували безпосередньо й директори базових центрів зайнятості та філій Вінницької області.

Про те, як директор Жмеринської міськрайонної філії Вінницького обласного центру зайнятості Тетяна Когут наприкінці червня виконувала функції реєстратора у нашій інформації.

Основним завданням реєстратора є з’ясування потреб клієнта, інформування про послуги, які надає служба зайнятості, допомога з пошуку роботи, інформування про можливість  професійного навчання, участі у громадських роботах. Реєстратор пропонує шукачу роботи скласти та  розмістити в Інтернет - ресурсах резюме, відвідати заходи служби зайнятості та проводить первинне профілювання – оцінку можливостей працевлаштування людини, з’ясовує особисті дані клієнта, інформацію про його професійну кваліфікацію, освіту та професійний рівень.

- Можу однозначно сказати, що кожен клієнт, який звертається до служби зайнятості, потребує індивідуального підходу, допомоги, а найголовніше розуміння його життєвої ситуації з боку фахівця служби зайнятості, - каже Тетяна Когут.

- Ну, і звичайно, – продовжує директор, – щоб надавати клієнтам якісні послуги, нам, фахівцям служби зайнятості, необхідно постійно навчатись новим формам роботи та підвищувати свою кваліфікацію. В травні цього року для директорів філій Вінницьким ОЦЗ був проведений тренінг щодо опанування функцій реєстратора, вміння знаходити відповіді та приймати  рішення в нестандартних ситуаціях. Отримані знання використовую вже на практиці.

На прийом звертаються абсолютно різні люди, з різними поглядами та побажаннями щодо майбутньої своєї роботи. Бути в ролі реєстратора не завжди легко і просто, але надзвичайно цікаво. Ти відчуваєш свою корисність людям та стаєш прикладом для працівників яким потрібно бути у спілкуванні, як знаходити порозуміння та індивідуальний підхід до кожного.

Я зрозуміла, що незважаючи на великий досвід і педагогічну освіту, маю недостатність психологічних знань. Отже, найближчим часом організую тренінг для реєстраторів та кар’єрних радників, який буде спрямований саме на відпрацювання психологічних навичок встановлення контакту з клієнтами служби зайнятості та техніці внутрішньо-організаційної комунікації в конкретних робочих ситуаціях.

Під час ведення прийому відчула, що для планування шляхів працевлаштування пошукача роботи необхідна тісна співпраця реєстратора та кар’єрного радника. В цьому мене пересвідчив, тепер вже мій практичний досвід реєстратора.

Звичайно, набагато легше працювати і реєстратору, і кар’єрному раднику за наявності достатньої кількості вакансій. Отож великі вимоги стоять перед фахівцями відділу взаємодії з роботодавцями. Ефективна робота у наданні послуг клієнтам має бути спрямована на збільшення вакансій та розширення кола роботодавців, з якими співпрацює Жмеринська міськрайонна філія.

- Випробувавши роль реєстратора, можу тепер сказати, що обслуговування клієнтів дійсно має бути гнучким, динамічним, без формалізму, з правилами для фахівця та клієнта. Це дасть змогу довести що ми надаємо широкий спектр послуг, які забезпечать легальне працевлаштування - каже Тетяна Когут, директор Жмеринської міськрайонної філії Вінницького обласного центру зайнятості.