Відомий факт, що при підготовці до співбесіди на роботу питання і відповіді варто продумати заздалегідь. Тому для багатьох людей цей процес стає свого роду «ночі перед іспитом», коли здобувач гарячково збирає всю наявну в доступному вигляді інформацію, складає список питань, які можуть бути задані на співбесіді і завчає відповіді на них. Через сформованого в суспільстві стереотипу «відповів неправильно – пиши пропало», багатьох жахає вже одна тільки думка про наявність підступних питань і можливі підступи, що маскуються в них. Подібні переживання цілком зрозумілі – прикро втратити свій шанс, коли робота, для отримання якої було докладено стільки зусиль, майже в кишені. Однак зайва недовірливість теж ні до чого.

Стандартні теми, що порушуються при прийомі на роботу:

Чому ваш вибір упав саме нашу компанію?

Що послужило причиною звільнення?

Які ваші сильні/слабкі сторони?

Чи подавали ви своє резюме в інші компанії?

Проходили у них співбесіду?

Які цілі ви ставите перед собою на найближчі 5-10 років?

На яку заробітну платню ви розраховуєте?

Яким, на ваш погляд, має бути гарний керівник/колектив?

Що вам подобалося/не подобалося на попередньому місці роботи?

Чому ми повинні вибрати саме вас?

Оскільки найбільш часто стандартні питання на співбесіді, а також відповіді на них мають досить чіткі формулювання, вірніше всього буде представити їх у формі загальної таблиці:

Питання

Відповідь

Наведіть конкретні факти, які підтверджують, що зайнявши цю посаду, ви зможете максимально повно реалізувати себе.

Не використовуйте стандартні загальні фрази. Уникати некоректних висловлювань про інші компанії.

Вкажіть нейтральні причини звільнення, наприклад, що досягли максимуму в плані (кар’єрного росту).

Не критикуйте минуле керівництво або місце роботи в цілому.

Чесно позначте серед наявних у вас якостей ті, наявність яких цінується в даній компанії.
У розмові про недоліки намагайтеся змістити акценти так, щоб все перераховане компенсувалося вашими перевагами.

Уникайте фраз на кшталт «не мені судити, з боку видніше».

Якщо подібне мало місце бути, чесно відповідайте «так», окремо підкресливши, що дану роботу ви ставите в пріоритет.

Не поспішайте перераховувати весь список пропозицій та умов від інших компаній.

При прийомі на роботу розкажіть про плани кар’єрного зростання з докладним описом його етапів та цілей.

Не відповідайте «не знаю».

Постарайтеся ухилитися від відповіді. Якщо не вийде, називайте суму трохи вище середньої для вашої професії.

Вказавши дуже низьку заробітну плату, ви ризикуєте виставити себе в очах роботодавця або поганим спеціалістом, або невпевненою в собі людиною,   занадто високу – амбітним і зарозумілим.

Грамотна відповідь: сильні особистості, які цінують роботу в команді  і прислухаються до їхньої думки, готові не тільки дати можливість перевірити свої сили, але й прийти на допомогу в разі невдачі.

Не відповідайте «не знаю»

Окремо підкресліть всі хороші моменти, що представляють вашу попередню роботу з кращого боку.

Не критикуйте попереднє начальство і колег

Можна перерахувати всі попередні місця роботи, або, якщо їх занадто багато, вказати з якого часу ви займаєтеся трудовою діяльністю.

Не брешіть, а у разі відсутності досвіду, зробіть акцент на свою теоретичну підготовку.

Підготуйте список з реальними аргументами про те, що для даної компанії в якості співробітника ви просто незамінні.

Не розхвалюйте себе, це може сформувати погану думку про вас.